Fremtidstanker

Fremtidens kundeoplevelse


Når mine døtre på 6 og 1 år bliver teenagere vil de opleve en sammensmeltet digital og virkelig verden i bl.a. den såkaldte ”Augmented Reality”. Deres mobiltelefoner bliver vinduet. Hvad kommer det til at betyder for virksomhederne?

 En demo af simple muligheder med augmented reality

Virksomhedernes budskab

Det giver grossister og producenter en enestående mulighed for at give ekstra information umiddelbart før købet. Hvad med følgende ekstrainformation til kunden i butikken:

  • Hurtig videointroduktion til mobiltelefonen på hylden
  • Bjerglandskabet fra der hvor kildevand bliver tappet – med visualisering af mineralindholdet
  • Tilberedningsforslag til madvarerne – og anbefaling af vinen til

Brugernes egne budskaber

Udviklingen af det sociale web betyder ifølge Jeremiah Owyang, at vi kommer til at tage vores sociale profil og netværk med os overalt.  Brands kommer til at betyde mindre end de virtuelle grupper, vi er del af. Når vi står mellem rækkerne i supermarkedet, har vi adgang til indsigten fra vores netværk. Tænk blot på:

  • Anmeldelser af produktet fra dem du stoler mest på
  • Anvendelsesmuligheder og opskrifter
  • Kundeserviceoplevelser fra netværket
  • Nyhedshistorier om etiske forhold i produktion mm.

Det bliver en udfordrende tid for virksomhederne. Deres eget budskab skal kæmpe om opmærksomheden med indsigten fra forbrugerens netværk. Det vil ændre hvilke typer budskab, virksomhederne faktisk kan sælge, og hvilke der bare vil blive overset, fremstå som utroværdige eller decideret påvirke virksomhedens brand negativt.

Erfaringer skal høstes nu!

En ting er sikkert, og det er at virksomhederne skal til at høste nogle erfaringer med at være relevante i en social æra, for fremtiden er lige om hjørnet. Det kræver en del af hele virksomheden at kunne præsentere relevante budskaber og at kunne agere som virksomhed, når kritikken af virksomhedens kan findes augmented på emballagen.

Add to FacebookAdd to DiggAdd to Del.icio.usAdd to StumbleuponAdd to RedditAdd to BlinklistAdd to TwitterAdd to TechnoratiAdd to FurlAdd to Newsvine

Standard

6 thoughts on “Fremtidens kundeoplevelse

  1. Pingback: Så er augmentet reality kommet « Digital kundeoplevelse

  2. Currently around 200,000 customers are successfully being served by Wiltshire farm foods on a regular basis.
    We had no problem finding a space, though, despite the fact
    that there was a performance that night. Gurgaon is famous for its
    hospitality and when it’s time to party Gurgaon have lots of bar in the city to enjoy.

  3. Valuable information. Fortunate me I discovered your site accidentally, and
    I am stunned why this twist of fate did not came about earlier!
    I bookmarked it.

Skriv et svar til Encore Better Homes Annuller svar